Wednesday, October 16, 2013

Katering dan Kad Kahwin

Assalamualaikum
 
Lame aku biarkan blog ni. Macam bz sangat kerja. Padahal kerja membongak je. Ahaks. Ok. 86 hari lagi untuk menjadi isteri Ridhwan.
 
Progress so far..
 
Ridhwan dah hampir settle dia punya borang kebenaran berkahwin. Ini nanti aku akan cerita dalam next post ya. Sebab macam rumit sikit prosedur ni memandangkan kami dari negeri berlainan dan bernikah di negeri berlainan juga.
 
Katering pulak. Mak dan abah dah balik ke Tampin haritu untuk cari katering. Jumpa lah atlast. Ambik yang makcik aku pernah ambik. Aku bajet kenduri kat kampung ni tak ramai jemputannya. Tapi tengok-tengok, abah booked untuk 1000pax. RM12 satu kepala. Kiranya tumbang lembu sekor. Choi angat. Ramainya! Dalam hati aku risau makanan tu berlebih banyak ok. Sebab sapa nak datang kenduri jauh-jauh. Kawan-kawan abah mak semua dekat Selangor. Tapi disebabkan ada rumah nenek di Tampin, aku kurang sikit risau pasal pembaziran ni. Sebab makanan berlebih tu mungkin boleh hantar ke rumah nenek dan jiran-jiran di kampung. Giteww. Doakanlah majlis aku berjalan dengan meriah dan penuh berkat serta doa orang-orang yang tulus ikhlas. InsyaAllah
 
Berkenaan kad pulak. Kad aku design sendiri je. Tak susah pun. Ada orang design guna word, illustrator atau photoshop. Aku design guna photoshop. Aku guna size A5 je. Kecik. Print aku suruh kawan baik aku printkan. Aku buat 850 pcs. 500 untuk aku dan 350 untuk Ridhwan. Maybe kad aku tak segempak kad orang lain. Tapi cukupla. Dah dapat orang buang je punn. Nanti aku cerita pasal kad kahwin ni dengan lebih detail di next post ye! :)

Ini tips ya untuk kad kahwin. If korang buat kad 500 keping, maka jemputan / katering korang adalah untuk 1000 pax. 1 kad tu darabkan dengan 2. Gitulah kekdahnyaa
 
Benda yang pending buat masa sekarang ni:
 
1) Kompang
2) DJ / Live band
3) Kebenaran berkahwin Perempuan
4) Fitting baju Nikah/Sanding/Bertandang
5) Door Gift
 
and the list goess.. Banyak nya!!!!
 
 
 

No comments:

Post a Comment