Saturday, June 14, 2014

Doa Memudahkan Jodoh dan Doa Penyeri Wajah

Assalamualaikum.

Memandangkan Zahida ada pengalaman di mana kakak-kakak berkahwin lewat. Jadi Zahida risau lah jugak dulu pasal jodoh. Dahlah dengan rupa paras Zahida yang tak seberapa dan badan yang bambam. Kihkihkih. Memang sangat risau. Sedangkan kakak-kakak Zahida ada rupa paras yang cantik dan badan yang slim-melim pun tak kahwin-kahwin lagi. Inikan pulak Zahida. 

Tapi Alhamdulillah, perancangan Allah tu memang terbaik. Kakak sulong akhirnya kahwin pada usia 36 tahun (13/04/13) dan dah dapat anak dah pun pada 16/01/14 betul-betul 5 hari lepas Zahida kahwin. Memang mak penat sikit lah sebab baru lepas selesaikan majlis kahwin Zahida, dah kena jaga kakak berpantang pulak kan. Kakak kedua Zahida pulak insyaAllah bakal berkahwin pada 6/9/14 pada usia 34 tahun. Dan kalini pun mak dijangka penat jugak sebab Zahida bakal bersalin pada 15/10/14. Nampak tak aturan Allah. Kalau dulu, mak sedih dan selalu cakap bila nak dapat cucu, bila nak dapat menantu. Sekaligus Allah bagi, 3 menantu lelaki dan 2 cucu dalam jarak masa yang singkat. Allahuakbar. 

Disebabkan takut lambat kahwin ikut jejak kakak-kakak sekalian, semua doa pasal memudahkan jodoh yang mak ambil dari ustaz dan buku doa-doa semua Zahida baca. Selit kat Quran, supaya lepas baca Quran boleh terus baca doa tu. Kita berdoa dan berusaha je lah kan. Haha. 

Doa Pertama

Ni Zahida baca lepas solat magreb selalunya dan lepas baca quran. Baca sekali dengan maksud doa tu. 




Doa Kedua

Doa kedua ni memang Zahida selalu amalkan. Baca setiap kali lepas solat. Doa ni jugak sesuai baca lepas kahwin untuk wajah yang sentiasa berseri. Kadang-kadang, sebelum pergi interview pun Zahida baca doa ni. Hihi. InsyaAllah. Moga Allah mudahkan.



Berhenti sekejap, dan sambung dengan ayat dibawah. 
"Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku.

Macam yang kita taw, jodoh ni semua dah ditentukan oleh Allah cepat atau lambatnya. Kita usaha je lah untuk jalannya dipermudahkan. :)


3 comments:

  1. Terima kasih atas doa2 ini :-)
    Doakan sy bertemu jodoh juga ya :-)

    ReplyDelete
  2. terima kasih, ijin mengamalkan doa tersebut

    ReplyDelete