Wednesday, February 20, 2013

REVIEW: Veil Bertunang

Assalamualaikum. 

Amboih dah nak dekat sebulan baru ada perasaan nak ngupdate pasal Veil. Hiks sorry. Alkisahnya, Veil tu kawan aku buatkan. Mulanya ingatkan malas nak pakai veil, pakai tudung sesajo. Tapi, kang banyak la pulak orang cakap simple sangat, sudahlah tiada pelamin mini, veil juga tiada. Biase lah manakan bisa ditutup mulut orang melayu. Buat sederhana mengata, buat besar-besaran juga dikata. Typical Meleisss. Eh terluahkan perasaan pula :D

Veil ni kawan aku yang offer nak buatkan. Kiranya Veil bertunang aku ni, dia cuba-cuba je lah nak menjahit. Nak tengok jadi ke tak, cantik ke tak. Lepas aku tunjuk kaler baju yang Aainaa Collection belikan untuk jahit baju aku, dia pun pergi carik kaler veil yang sama macam kaler baju aku. Hebat la die, kaler veil tu match dengan sempurna dengan baju aku padehal aku tunjuk gambar kat whats app je time tu. Kihkih


Untuk beads dengan lace tu pun dia jahit sendiri. Betapa gigihnya beliau. Veil tu aku buat pendek je. tak sampai paras pinggang. Overall memang puas hati dengan veil yang dia buat kan ni. Dan ramai orang puji veil tu cantik. 

Pandangan Belakang. Paras Veil. 
Beads ngan patch lace kat kepala
Veil. Cantik kan!


Material untuk Veil aku ni Chiffon. Barang yang dia guna, patch lace, border lace ngan beads. Lepastu kena ada skill menjahit la. Hihi. 

Lepas dah siap veil aku ni, orang yang jahit kan ni terus bukak bisnes tempahan jahit veil, beads ngan lace. Selain tu, dia jugak ambik tempahan untuk buat gubahan hantaran, buat hand flower, sewa dulang hantaran,  gift bag, tag dan lain-lain. Jadi sesiapa nak Veil cantik boleh la jenguk-jenguk page ni. Syaz Wa Boutique. InsyaAllah, harga berbaloi-baloi dengan hasilnya. :)

1 comment: